Inlägg i "Trendspaning":

I kategorin Trendspaning blickar vi framåt för att försöka se vad som kommer att ske under de kommande åren i vår bransch. Tekniken, webben och allt som hör därtill rör sig i en otrolig hastighet nu och för att ett företag ska kunna vara uthålligt online krävs att man hela tiden har koll på kommande trender, liksom den rådande utvecklingen. Det här är också en populär kategori för gästbloggare, som ofta har detaljkoll på just sin nisch. Vill du gästblogga hos oss? Hör av dig!



Facebook Marketplace.

Facebook Marketplace på väg till Sverige

17 augusti, 2017 Av Joakim Feldt  (0 st kommentarer)

Genom åren har många IT-företag använt sig av en stor egen plattform för att på ett snabbt och enkelt sätt ta sig in på nya marknader, marknader som i vissa fall är nära besläktade med företagets kärnverksamhet, och i andra fall inte är det. Exempel på det förstnämnda är Microsofts sätt att använda Windows dominans för att popularisera Internet Explorer, där senare Google gjorde något liknande genom att utnyttja sin sökmotors dominans för att marknadsföra…


panang pizzeria

Från livsvård till livsmedel – nu expanderar Panang!

31 mars, 2017 Av Michaela Wallin  (0 st kommentarer)

Jonas Grenfeldt, VD på Panang Kommunikation, är känd för att ta fram revolutionerande och nytänkande idéer – särskilt inom företagande, HR och entreprenörskap. Nu offentliggörs hans senaste satsning, vilket tar honom från livsvård till livsmedel – och i skiftet mellan maj och juni slås dörrarna upp för Panang Pizzeria, ”den nytänkande pizzerian”.


Så utvecklas sociala medier under 2017

30 mars, 2017 Av Michaela Wallin  (0 st kommentarer)

Vad händer i sociala medier egentligen? Och vad kan vi marknadsförare göra för att dra nytta av det? I år är det 10 år sedan som Facebook lanserade möjligheterna för företag att bli sin egen entitet på Facebook. Det välkomnades med öppna armar, där världens företag strömmade till denna ”nya” möjlighet att nå, sälja och prata med sin målgrupp. Men hur ser det ut idag för de sociala medierna och framför allt – hur kommer…


Instagram shoppable tags – en guldgruva

4 november, 2016 Av Michaela Wallin  (0 st kommentarer)

Instagram har hittills varit en värdefull plats för företag att interagera och skapa engagemang hos sina kunder på, eftersom Instagramanvändare har visat på ett högt engagemang gentemot de välkända varumärkena. När andra sociala medier, så som Twitter, nu tappar sina användare på löpande band så skjuter Instagram istället mot nya höjder genom att lansera shoppable tags. En funktion som tillåter företag att lägga till produktinformation, prislappar och köpalternativ direkt i den uppladdade posten. Idén sägs…


Vila i frid Vine

28 oktober, 2016 Av Patrik Björn  (0 st kommentarer)

Twitter har det riktigt kämpigt just nu. Framtiden ser långt ifrån ljus ut då man misslyckats med att hitta investerare, med bland annat Google och Disney som tackat nej, till företaget – samtidigt som 9 % av företagets anställda har fått gå. Aktiekursen har dessutom rasat med 45 % under det senaste året. Nu kommer nästa steg i vad som ser ut att vara en ond spiral. Under torsdagen meddelande Twitter att de nu kommer…


Panangs Blogg

Undrar du, i likhet med tiotusentals (eller något sådant) andra, vad som händer här på vår kommunikationsbyrå i Falun? Fascineras du, liksom tusen och åter tusen (på ett ungefär) av vad vi gör, tycker och tänker om dagarna?


Då är Bloggen för dig. Här delar vi nämligen med oss av lite av det som händer på Panang, men vi stannar förstås inte där utan berättar också om hur det går för våra kunder, vad som sker i branschen och vart vi tror att den är på väg.


På det stora hela är det mest en plats för lite allt möjligt. Det gemensamma för varje text vi skriver är dock att vi älskar när ni läser, reagerar, kommenterar och diskuterar. Prata med oss. Vi lovar att svara.

  • Panang Kommunikation AB
  • /
  • Åsgatan 59,   791 70 Falun
  • /
  • info@panang.se
  • /
  • © 2017