Från livsvård till livsmedel – nu expanderar Panang!

31 mars, 2017 Av Michaela Wallin - Kommentarer (0)

Jonas Grenfeldt, VD på Panang Kommunikation, är känd för att ta fram revolutionerande och nytänkande idéer – särskilt inom företagande, HR och entreprenörskap. Nu offentliggörs hans senaste satsning, vilket tar honom från livsvård till livsmedel – och i skiftet mellan maj och juni slås dörrarna upp för Panang Pizzeria, ”den nytänkande pizzerian”.

panangpizzeriaStor

Så tar Jonas sitt engagemang för näringslivet till en ny nivå

Jonas har synts en hel del i media, här senast för sina satsningar på livsvårdstimmen, som innebär att personalen nu kan välja att ta ut en timme i veckan för att gå på exempelvis teater, konserter eller annat som gör att man mår bättre mentalt. Men nu väljer Jonas alltså att bredda sina vyer, och satsar på att kunna driva pizzerian vid sidan av sina andra företag.

I grund och botten handlar det däremot fortfarande om samma engagemang för näringslivet och kompetensförsörjning som Jonas har visat på tidigare. Det var på en afterwork för några veckor sedan som det kom till kännedom att det fanns både en utbildad kock och en praktikant med italienska rötter i den befintliga Panang-styrkan, och där började en tanke gro hos Jonas som han inte kunde släppa.

Det började med att vi hade en gemensam workshop kring vad vi skulle göra med det extra utrymmet vi har i lokalen bredvid oss, och slutade med detta beslut. Det kändes ganska givet när man insåg vilken otrolig kompetens som finns i företaget redan, och dessutom behöver den här staden verkligen en pizzeria med nya idéer och ett nytt koncept, säger Jonas Grenfeldt.

Gratis pizzasallad och nya tweakade smakkombinationer

Det som kommer att särskilja Panang Pizzeria från andra pizzerior är delvis en meny men en del tweakade varianter av standardpizzor. Bland annat kommer man att kunna njuta av en ”Panang Special” – en currypizza med wokgrönsaker och kokosflingor på.

Och givetvis ska pizzasalladen vara gratis! Säger Jonas som förundras över detta med att pizzasallad kostar i Dalarna.

Nu återstår cirka två månader av hårt arbete med att bland annat inreda lokalen, slutföra avtal med underleverantörer och ta fram menyer. För den nyfikne kommer det givetvis att komma både en hemsida och Facebook-sida inom kort där ni kan följa utvecklingen av Panang Pizzeria. To be continued.

Arkiverad i: Trendspaning, Vi & våra kunder
Michaela Wallin

Michaela Wallin Michaela är projektledare & skribent på Panang. Hennes bakgrund innefattar bland annat arbete med Halebops sociala medier, där hon utbildade och koordinerade ett kundtjänstteam inom kundvård på sociala medier. Särskilt skarp är hon inom kundanpassning, skriftlig kommunikation och kundvård.

0 kommentarer till inlägget

Posta en kommentar

Panangs Blogg

Undrar du, i likhet med tiotusentals (eller något sådant) andra, vad som händer här på vår kommunikationsbyrå i Falun? Fascineras du, liksom tusen och åter tusen (på ett ungefär) av vad vi gör, tycker och tänker om dagarna?


Då är Bloggen för dig. Här delar vi nämligen med oss av lite av det som händer på Panang, men vi stannar förstås inte där utan berättar också om hur det går för våra kunder, vad som sker i branschen och vart vi tror att den är på väg.


På det stora hela är det mest en plats för lite allt möjligt. Det gemensamma för varje text vi skriver är dock att vi älskar när ni läser, reagerar, kommenterar och diskuterar. Prata med oss. Vi lovar att svara.

  • Panang Kommunikation AB
  • /
  • Åsgatan 59,   791 70 Falun
  • /
  • info@panang.se
  • /
  • © 2017