Lisa – Projektledare på Panang

16 mars, 2017 Av Michaela Wallin - Kommentarer (0)

Lisa Staffas

lisa_stor

Vad gör en projektledare på Panang?
Vi är de som ”håller ihop” alla våra projekt vi jobbar med. Vi tar hand om våra kunder och ser till att ge dem så bra service som möjligt, samtidigt som vi är länken till resten av gänget som är specialister inom sina respektive områden. Vi projektledare är sådana där som kan lite om mycket, typ.

Vilken del av ditt arbete är roligast?
Kontakten med kunder och kollegor – och så är det kul att vara med i idéarbetet kring ett projekt. Mitt huvud snurrar ständigt, så det är härligt att få spotta ur sig delar av det ibland. Om det dessutom hjälper en kund eller kollega i ett uppdrag vi håller på med är det ju grymt trevligt.

Hur hamnade du här, vad har du för bakgrund?
Efter att ha drivit eget företag inom flera olika verksamheter under de senaste 10 åren – allt från butik, till konsultuppdrag som projektledare och grafisk formgivare, till att designa ullstrumpor – har jag äntligen återvänt till den roligaste branschen av alla. Jag har även erfarenhet som projektledare på tryckeri, verksamhetsledare på teknikverkstad, CAD-ritare på arkitektbyrå och verksamhetsledare och rådgivare på Nyföretagarcentrum. Entreprenörskap ligger mig varmt om hjärtat.

Beskriv Panang som arbetsplats.
Ett skönt ställe med en underbar mix av människor, kompetenser och egenheter. Att gå från att typ ha sig själv som enda kollega – till att hamna i det här gänget och på en arbetsplats med filosofin att livet också ska hinna levas utanför jobbet – är onekligen en kulturkrock för mig. Lärorikt men det bästa stället jag varit på hittills (och ja, jag har varit på några…)

Om du vore en naturkatastrof, vad skulle det vara – och varför?
Jag ÄR en naturkatastrof! Typ en tornado. Jobbar dock på att bli en ljuv rosa sommarbris sådär kring 70-årsdagen.

Arkiverad i: Vi & våra kunder
Michaela Wallin

Michaela Wallin Michaela är projektledare & skribent på Panang. Hennes bakgrund innefattar bland annat arbete med Halebops sociala medier, där hon utbildade och koordinerade ett kundtjänstteam inom kundvård på sociala medier. Särskilt skarp är hon inom kundanpassning, skriftlig kommunikation och kundvård.

0 kommentarer till inlägget

Posta en kommentar

Panangs Blogg

Undrar du, i likhet med tiotusentals (eller något sådant) andra, vad som händer här på vår kommunikationsbyrå i Falun? Fascineras du, liksom tusen och åter tusen (på ett ungefär) av vad vi gör, tycker och tänker om dagarna?


Då är Bloggen för dig. Här delar vi nämligen med oss av lite av det som händer på Panang, men vi stannar förstås inte där utan berättar också om hur det går för våra kunder, vad som sker i branschen och vart vi tror att den är på väg.


På det stora hela är det mest en plats för lite allt möjligt. Det gemensamma för varje text vi skriver är dock att vi älskar när ni läser, reagerar, kommenterar och diskuterar. Prata med oss. Vi lovar att svara.

  • Panang Kommunikation AB
  • /
  • Åsgatan 59,   791 70 Falun
  • /
  • info@panang.se
  • /
  • © 2017