Fortsätt till huvudinnehållet

Dalakraft

Dalakraft är ett elhandels­företag med kontor i Dalarna och kunder i hela Sverige. Panang har arbetat som strategiskt stöd åt Dalakrafts marknads- och kommuni­kations­avdel­ning i många år och har även stärkt upp med vår hybridleverans.

Stora fördelar med nära samarbete

Vi har över flera år stöttat Dalakraft med insatser kopplade till främst den digitala marknadsföringen. Från 2024 har vi även arbetat närmare organisationen genom hybridbyrå-lösningar som inkluderat varumärkesstrategi, budskapsutformning, copy och produktion av annonser för paid social.

Ett långsiktigt varumärkesbyggande

Som kommunikationsbyrå är det vårt arbete att hjälpa alla kunder att hitta den kommunikation som genererar störst affärseffekt kopplat till verksamhetsmålen. Dalakraft har ett starkt och etablerat varumärke i framför allt Dalarna, något som krävt ett målmedvetet och långsiktigt arbete över tid. Idag förknippar de flesta Dalakraft med en regional, nära kraft som ger tillbaka till både sina kunder, partners och ideella föreningar.

Panang, och tidigare Helikopter, har varit en viktig byråpartner för Dalakraft under många år, i allt från att utveckla vårt varumärke och bygga uppskattade kampanjer, till att guida och hjälpa oss med digital marknadsföring och strategisk planering. Vi kan varmt rekommendera Panang till alla som söker en kunnig och engagerad byrå.

Andreas Thunmarker / Kommunikationschef

Upplev Dalakraften

Upplev Dalakraften med Hannah

Kampanjen ”Upplev Dalakraften med Hannah”  bestod av en film­serie i nio avsnitt som publi­cerades på en kampanj­webb, på YouTube och på Facebook. I serien upp­manades tittarna att komma med tips på resmål, vilket resul­terade i över 1 000 tips. Filmen fick 9 miljoner expo­neringar och över 10 000 likes. 193 000 personer inter­agerade aktivt med kam­panjen och Dalakrafts Facebook­sida fick 8,1 procent fler följare under kampanj­tiden. Tydliga kvitton på att kampanjen upp­nått engagemang.

Upplev Dalakraften med Dalapop

2018 låg fokus på musiken i ett sam­arbete med Dalapop och 2019 riktades ljuset mot kombina­törerna: personer som både är anställda och entre­prenörer. Samtliga kampanjer har varit mycket lyckade och i den till­hörande omröst­ningen för Årets Dalakraft engagerade sig över 1 100 personer.

Hur kan vi hjälpa dig?

Vårt jobb är att se till att din kommunikation stöttar dina affärsmål. Vi håller med, det är på tiden att vi hörs!