Ejendals slapp vänta på att rekryteringsprocessen skulle bli klar. Panang kunde erbjuda en Social Media Manager som snabbt kunde komma in som en del av deras inhouse marknadsteam. Under totalt 16 månader har vår kommunikatör levererat kommunikation med både B2B- och B2C-inriktning, skapat kampanjer och organiskt innehåll för sociala medier samt skapat mässmaterial. Kanske ännu viktigare, hybridkonceptet kan bidra med det viktiga utifrånperspektivet och nya infallsvinklar som hela tiden gör kommunikationen strået vassare.
Mänskligare produkter
Ejendals kommunikation i sociala medier har tidigare till största delen handlat om produktegenskaper. Men i vår research bland deras material fann vi något som fångade vår uppmärksamhet. Den grundläggande anledningen till att deras handskar och skor tillverkas – för att människor som arbetar med händer och fötter ska komma hem välmående efter sin arbetsdag. Det kändes starkt och helt givet att göra mer av. Den mänskligare vinkeln är inte den gängse normen i kommunikation inom industri och arbetsredskap så där såg vi även en chans för Ejendals att sticka ut. Konceptet Come home in good shape every day har varit uppskattat och används återkommande i den sociala kommunikationen för både JALAS och TEGERA.
Nöjda kunder från filmens värld
Varför inte göra lite mer av högtiderna i sina sociala flöden?
Under Halloween satsade vi på att hitta olika vinklingar för hur JALAS och TEGERAs produkter kunde användas. Bland annat genom en guide för hur man på ett säkert sätt skär sin läskiga halloweenpumpa.
Vi tog även hjälp av några kända figurer från filmens värld för att prova JALAS och TEGERAs produkter. De visade sig var ytterst nöjda kunder. Inlägget som anspelade på The Addams Family blev ett av Ejendals hittills mest delade inlägg på LinkedIn.