Fortsätt till huvudinnehållet

Instagram för företagare

09 maj 2016
panang

Det händer ganska ofta att man kommer i diskussion med människor om sociala medier.

Många besitter en nyfikenhet i kombination med rädsla, och utan någon erfarenhet av hur det fungerar med sociala medier så kan det bli lite av en djungel. Redan här i ingressen börjar vissa säkert att bita på naglarna och fundera på hur man någonsin skulle kunna hantera sådana moderna saker som sociala medier. Jag vågar lova dig att det inte är sådär farligt som du kanske tror. Läs, begrunda och fundera vidare. Kanske kommer du ändra uppfattning efter att du har läst det här.

Instagram för företag

Att arbeta med Instagram som företagare

En av de bästa sakerna med Instagram är hur nära och direkt det är. Från att vi tidigare läst oss till varandras vardagsliv så bjuds vi nu in mer visuellt i rummet – tack vare fotografier och små videoklipp. För dig som företagare är det här en god chans att låta din målgrupp få komma in och lära känna ditt varumärke – innanför skinnet. Och vad kan möjligen vara ett bättre sätt att stärka relationen mellan dig och din målgrupp på?

Möt målgruppen där de är

Instagram är ett roligt socialt media som du kan använda för att ge målgruppen en visuell inblick i ditt företag eller din organisation. Oavsett om du arbetar med försäljning av tjänster, produkter eller annat så kommer det alltid att finnas delar i din kundkrets som föredrar att bli kommunicerade med genom bild hellre än via text.

Instagram – ett relevant forum för marknadsföring

Vi som jobbar på Panang Kommunikation är vana med att hjälpa våra kunder att utforska de olika plattformarna som finns för att nå sin målgrupp. Ibland är Instagram inte alls vad som behövs, men i ännu fler fall är det ett relevant forum du kan marknadsföra dig på, och få goda resultat.

Till detta inlägg har vi därför skapat en kort guide för dig som är i tankarna att komma igång med Instagram.
Ladda ner, skriv ut och ha med dig den som en bra kompass.

Och om du fastnar på vägen eller behöver ytterligare stöd så finns vi ett nummer bort.

Senaste blogginläggen

12 feb

Trender inom marknadsföring 2024

2024 kommer med största sannolikhet bli ett spännande år. Nya teknologier, förändrade konsumentbeteenden och en ökad medvetenhet...

Läs mer
02 feb

GDPR, GA4, GTM och Consent Mode V2

Visst är det en härlig rubrik för ett blogginlägg? Den liksom lockar till läsning och drar en in i regelefterlevnadens värld. Man...

Läs mer
13 dec

Pulsfrukost hos Panang – Sökrevolutionen SGE

2024 lanserar Google det som kallas SGE, Search Generativ Experience. Med SGE ritas kartan om för både sökmotoroptimering och dig...

Läs mer
Se fler blogginlägg

Vad vill du lära dig mer om?

Den digitala verkligheten bjuder ständigt på nytt som utmanar och utvecklar både oss och ditt företag. Låt oss ta en fika och prata kommunikation!