multimediasignssuccessskypetwitterfacebookmail time-1smartphonecomputerlanguageinterfaceprofileprice-tagtimepenciltool-1learningtoolorder

Sociala medier

TIPS: VILL DU SE VAD VI FAKTISKT GJORT, KOLLA IN KUNDCASE ELLER REFERENSER

”Borde vi skaffa Facebook?” är en av de vanligaste frågorna vi får. Förvånansvärt ofta är svaret nej. Vi menar nämligen att det inte finns något självändamål i sociala medier. Det är en plattform, som vilken annan. Skillnaden mot många andra plattformar är att sociala medier på många sätt är dubbeleggade svärd, där en genomtänkt, engagerad och strategisk närvaro kan skapa enorm nytta för ert företag. Omvänt kan en ogenomtänkt, oengagerad och oplanerad närvaro i värsta fall skada ert varumärke.

Undantagen finns där, men sociala medier tenderar att vara mer effektiva för företag som jobbar B2C än de som bara riktar sig mot andra företag. Det är helt klart något att tänka på. Lika så är det värt att fundera kring hur mycket tid ni har att avsätta för sociala medier. För tid är något som kommer att krävas löpande. Hur mycket beror på faktorer som vilken bransch ni är i och hur era sociala medier ska användas. Det behöver inte handla om väldigt mycket tid, men det kommer att krävas ett engagemang över tid och att ni använder tiden på rätt sätt.

Vi finns med där ni behöver oss

Vi på Panang tycker att ni som känner ert företag allra bäst är de som också är bäst lämpade att statusuppdatera, posta bilder, twittra eller besvara bloggkommentarer. Vi kan hjälpa er att bygga Facebookapplikationer, sätta upp företagsbloggar och skapa Twitter- och Instagramkonton, och vi kan också utbilda er och era medarbetare i hur man bäst kommunicerar i sociala medier. Men finns det behov så är vi också flexibla och öppna för andra lösningar. Huvudsaken är att vi tillsammans kan skapa en hållbar närvaro för er på era sociala medier.

Hand som håller i en smartphone med Instagram.