Paid social
Att satsa på det som kallas paid social, alltså betald marknadsföring på sociala medier, är ett måste idag för att synas bland konkurrenterna och visa vad just ditt företag har att erbjuda. Via annonsering finns också möjligheten att skräddarsy och nå exakt de personer du vill med din annonsering. Du väljer om du vill skapa intresse och öka räckvidden, driva trafik, samt skapa konvertering och försäljning hos målgruppen.
Vi hjälper dig med hela resan – allt från att ta fram en annonsstrategi där syfte, mål och plan ingår, till skapande av innehåll, uppsättning, målgruppsanpassning och till sist mätning och optimering.
Tänk på vilka ni vill rikta er till och om de människorna finns på den plattform ni tänker er. Det är också värt att fundera kring hur mycket tid ni har att avsätta för sociala medier. För tid kommer att krävas löpande. Hur mycket beror på faktorer som vilken bransch ni är i och hur era sociala medier ska användas. Det behöver inte handla om väldigt mycket tid, men det kommer att krävas lite engagemang och att ni använder tiden på rätt sätt.
Content plan
Arbetet med sociala medier blir oerhört mycket mer effektivt med en genomarbetad content plan, eller innehållsplanering. Här arbetar våra specialister tillsammans med er för att redan i förväg bestämma hur och vilket innehåll vi ska skapa över året.
Att veta sådant i förväg skapar utrymme för kreativitet och spontanitet. Samtidigt kan det hjälpa till att hålla kostnaderna nere, genom att till exempel ta alla nödvändiga foton på en och samma dag i stället för att göra det inför varje inlägg som ska skapas.
Analys, mätning och uppföljning
Att mäta, analysera och följa upp är en mycket viktig del av arbetet, för att säkerställa att ni når de resultat som önskas och att tid och pengar är välinvesterade.