Sociala medier - dags att satsa?

"Borde vi skaffa Facebook?"" är en av de vanligaste frågorna vi får. Förvånansvärt ofta är svaret nej. Vi menar nämligen att det inte finns något självändamål i sociala medier. Det är en plattform, som vilken annan. Skillnaden mot många andra plattformar är att sociala medier på många sätt är dubbeleggade svärd, där en genomtänkt, engagerad och strategisk närvaro kan skapa enorm nytta för ert företag. Omvänt kan en ogenomtänkt, oengagerad och oplanerad närvaro göra mycket skada.

Undantagen finns där, men sociala medier tenderar att vara mer effektiva för företag som jobbar B2C än de som bara riktar sig mot andra företag. Vi tycker att om ni inte har möjligheten att lägga minst 15 minuter varje dag på er Facebook-sida, då ska ni inte heller ha någon.

Vi på Panang hjälper inte våra kunder att statusuppdatera, twittra eller besvara bloggkommentarer. Den typen av arbete menar vi ska göras av de som känner ert företag allra bäst – ni själva. Däremot kan vi hjälpa er att bygga facebookapplikationer, sätta upp företagsbloggar och twitterkonton, och utbilda er och era medarbetare i hur man bäst kommunicerar i sociala medier. Vi kan hjälpa er förstå varför, hur och till och med vad. Själva genomförandet gör sig bäst när det kommer från er.

Kontakta oss

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er? Fyll i kontaktformuläret så tar vi det därifrån!

Tidigare projekt inom social media

Ta en titt på vilka projekt vi tidigare arbetat med inom sociala medier.

  • Panang Kommunikation AB
  • /
  • Åsgatan 59,   791 70 Falun
  • /
  • info@panang.se
  • /
  • © 2018