Kundtidningar

Kundtidningar har en stark ställning i mediebruset. Att som företag ha en kundtidning är content marketing i sitt rätta element, där det är ni som äger informationskanalen och har full kontroll över innehållet. Kundtidningen sticker ut från övrig reklam eftersom vi redan känner till målgruppen och ger läsaren en lärorik, informativ eller underhållande information. En bra kundtidning upplevs som ärlig och saklig och stärker företagets varumärke. Den skapar samtidigt en direkt och nära relation med en väl definierad målgrupp. Allt fler företag väljer idag att växa med hjälp av kundmagasin och nyhetsbrev, och trenden är på väg upp.

Enligt tns Sifos mätning 2009

  • 83 procent av mottagarna läser samtliga nummer av en kundtidning
  • 66 procent av de som kundtidningsläsarna tar någon form av kontakt med det avsändande företaget
  • 37 procent fler blir betalande kunder, jämfört med de som inte mottager och läser kundtidningen
  • - Genomsnittlig tid för läsning är 25 minuter. Jämfört med 10 sekunder för övrig reklam, ger kundtidningsformatet en unik möjlighet att tala om exakt vad du vill.

Kontakta oss

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er? Fyll i kontaktformuläret så tar vi det därifrån!

Tidigare projekt inom kundtidningar

Ta en titt på vilka projekt vi tidigare arbetat med gällande kundtidningar.

  • Panang Kommunikation AB
  • /
  • Åsgatan 59,   791 70 Falun
  • /
  • info@panang.se
  • /
  • © 2017