multimediasignssuccessskypetwitterfacebookmail time-1smartphonecomputerlanguageinterfaceprofileprice-tagtimepenciltool-1learningtoolorder

Content writing - artikelskrivning

TIPS: VILL DU SE VAD VI FAKTISKT GJORT, KOLLA IN KUNDCASE ELLER REFERENSER

Content writing, på svenska ofta kallat artikelskrivning, växer. Primärt handlar det här om texter för digitala medier, och de kan användas för många olika syften och målsättningar. Många företag väljer fortfarande att skapa sitt eget innehåll idag, och självklart finns det stora fördelar med att den som sitter närmast källan (eller kanske till och med är källan) också producerar det innehåll som ska kommuniceras.

Men det finns också nackdelar. En uppenbar sådan är givetvis att personen som skriver behöver ha bra koll på hur man bör uttrycka sig i text. Hen bör också känna till och följa företagets övriga tonalitet. Om detta inte följs, riskerar texterna att sänka förtroendet för ert företag, trots att ert erbjudande är oförändrat.

En annan nackdel är givetvis tiden. Eftersom vi har anställda skribenter inhouse som kan ta flera uppdrag och kunder parallellt, har vi lyckats hitta en fungerande affärsmodell för content writing. För våra kunder är dock risken hög att skrivarbetet stjäl tid från den anställdes andra uppgifter och därmed blir förhållandevis dyrt i längden. Med professionellt skrivet innehåll sparar ni helt enkelt både tid och pengar.

Läs mer om 

Content writing - artikelskrivning:

Content writing för webb

Content writing för SEO

Den vanligaste formen av content writing och artikelskrivning är innehåll till webbplatser, såväl statiskt som dynamisk (t.ex. en företagsblogg eller ett nyhetsflöde). Här gäller det att innehållet speglar varumärke och tonalitet, men det behöver kanske inte hålla nivån för strategisk copywriting på varje undersida. Ibland är det helt enkelt overkill att låta en copywriter lägga tio timmar på att formulera en "Kontakta oss"-sida.

Vi har som standard vid webbproduktion att även hjälpa till med nytt innehåll till webbplatsen, om kunden inte har duktiga skribenter anställda. Utöver det kan vi också ta löpande uppdrag där vi bloggar åt kunden utifrån en content plan.
Google är och förblir en sökmotor som föredrar text. Du har säkert hört de vanligaste riktlinjerna för sökmotoroptimering, som att varje sida bör ha ett visst antal ord och där nyckelorden bör nämnas i olika former här och var i texten, att rubriker behöver tänkas igenom för att spegla sidans innehåll osv.

Panangs skribenter har arbetat med "SEO content", text som skrivs för besökaren men med sökmotorn i åtanke, sedan 2010. Vi håller ständig koll på de senaste riktlinjerna från Google och ser till att skapa innehåll som både är läsvärt, välskrivet, unikt och sökmotoroptimerat.

Så kan vi hjälpa er med content


Content marketing är ständigt på modet, och handlar i grund och botten om att visa att ni vet vad ni gör och kan ert område. Genom att bjuda på kunskap, tips och information visar ni att ni är en auktoritet på ert område. Där kan Panang hjälpa er med allt från grundinnehållet på webbplatsen, via en content plan och sökmotorstrategi, till ett faktiskt genomförande där det enda ni behöver göra är att finnas tillhands för våra skribenter på löpande basis. Kontakta oss så berättar vi mer!