Fortsätt till huvudinnehållet

Pulsfrukost hos Panang – Döden för datadrivet?

02 oktober 2025
Sara Andersson

De senaste femton åren har dominerats av digital, datadriven marknadsföring. För många yngre marknadsförare så är det den enda värld man känner till. Cookies och analysverktyg har gjort det lätt att segmentera, profilera och sedan förfölja målgrupper över internet med säljdrivande budskap tills någon köpt.

Men GDPR, cookie-döden och ökad konkurrens har gjort det allt svårare att arbeta datadrivet. Samtidigt har ny forskning visat att många organisationer över tid har underinvesterat i sina varumärken så pass mycket att det har börjat hämma tillväxten.

Hur ska man balansera sin marknadsföring för att få bäst resultat? Är datadrivet på väg ut? Vilka kanaler kommer att fungera 2026? Det och mycket mer pratar vi om på vår kommande Pulsfrukost ”Döden för datadrivet?” den 3 december.

Passa på att boka en kostnadsfri plats redan nu, innan vi förföljer dig med remarketing tills du ger efter. 

Den 3 december kl. 8.00 – Välkommen! 

Kontoret öppnar kl. 8.00, kom och ta din frukostmacka och kaffe. Vi kör igång föreläsningen 8.30.

Senaste blogginläggen

29 sep

Svenskarna och internet 2025

Svenskarna och internet 2025 är äntligen här! Vi som jobbar med kommunikation ser det som en av årets riktiga höjdpunkter. Med si...

Läs mer
19 aug

SEO för sociala medier – en komplett guide

Grunden i all sökmotoroptimering är att förstå vilka ord och fraser din målgrupp faktiskt använder när de letar efter det du erbj...

Läs mer
04 aug

Pulsfrukost hos Panang – Marknadsföring i lågkonjunktur

Just nu står många företag och marknadsförare inför samma utmaning: lägre budget men högre press. Hur ska man prioritera när mark...

Läs mer
Se fler blogginlägg

Vad vill du lära dig mer om?

Den digitala verkligheten bjuder ständigt på nytt som utmanar och utvecklar både oss och ditt företag. Låt oss ta en fika och prata kommunikation!