Fortsätt till huvudinnehållet
En man står och föreläser vid en stor skärm framför en publik.

Utbildningar och föreläsningar

Vad behöver ni bli vassare på? Vi gör allt från nischade utbildningar inom SEO och paid social till bredare utbildningar inom digital marknadsföring och strategi.

Ju fler organisationer som stärker sin konkurrenskraft genom att bli bättre på marknadsföring, desto bättre. Ni kanske behöver en kortare uppdatering inom ett ämne, en inspirerande skjuts som gör er starkare internt eller en längre utbildningsserie för att befästa helt ny kunskap. Kontakta oss så syr vi ihop en utbildning som passar just er!

Populära ämnen för våra utbildningar

Vi håller bland annat utbildningar för grupper inom:

  • SEO & SEM
    Vi lär er mer om de tekniker, taktiker och strate­gier som används för att öka en webb­plats synlig­het i sök­motorer, främst Google.
  • Paid social
    Få koll på allt från att ta fram en annons­strategi där syfte, mål och plan ingår, till skapande av inne­håll, uppsätt­ning, målgrupps­anpassning och till sist mätning och optimering.
  • Digital marknadsföring
    Det krävs oftast flera kanaler för att nå fram. Vi lär er att bemästra hel­heten och förstå hur olika kanaler kan sam­spela.
  • Strategi
    Lär er att lägga upp en kommunikations­strategi så att era mål­grupper känner, tänker och agerar utifrån era affärs­mål. Vi kan också vara strategiska process­ledare för längre utveck­lings­arbeten.
  • GDPR i marknadsföring
    Vi vet, det är torrt och tungt, men det är viktigt. Få koll på vad som gäller och känn trygghet i att ert företag spårar och hanterar personuppgifter på ett korrekt sätt.
Jonas Grenfeldt

Möt några av våra utbildare

 

Jonas Grenfeldt är digital strateg och affärsutvecklare, och en av Panangs grundare. Hans styrka ligger i helhetsförståelsen för marknadsföring i framför allt digitala kanaler, och hur kommunikationen alltid måste stötta kärnverksamheten och skapa affärsnytta. Jonas utbildar gärna inom till exempel:

  • digital marknadsföring
  • digital strategi
  • SEO och SEM
  • GDPR i marknadsföring.
Hanna Flink Projektledare & strateg på Panang Kommunikation

Hanna Flink är kommunikations- och varumärkesstrateg, och en fena på paid social. Hennes styrkor ligger inom analys, strategi och planering, och hon vet precis hur hon kan få fram – och inte minst kommunicera – det som är unikt för just ert varumärke. Hanna utbildar gärna inom till exempel:

  • varumärkesstrategi och taktik
  • sociala medier
  • paid social.
Oliwer Kangas Digital analytiker, frilans

Oliwer Kangas är specialist inom digital analys och paid marketing. Hans styrkor finns inom digital strategi, digital analys, marknads­föring i digitala kanaler, SEO och konverterings­optimering. Oliwer utbildar gärna inom till exempel:

  • GA4, mätning och spårning
  • SEM och paid social.

Tidigare utbildningar

Här finns några exempel på tidigare genomförda utbildningar, kanske passar något liknande för just er verksamhet?

Falun Borlänge-regionen

Under 2024-2025 genomförde vi utbildnings­serier inom digital marknads­föring i projekten Ökad Handelskraft 2.0 och Lyftkraft 2.0 som drivs av Falun Borlänge-regionen. Utbildningarna syftar till att stärka närings­livets kunskap om digital marknads­föring och riktade sig främst till små och medelstora företag. Vid utvärderingen uttryckte 100 % av responden­terna att de:

  • skulle rekommendera utbildningen till andra
  • är nöjda med utbildningens innehåll
  • är nöjda med kursledarens förmåga att lära ut

Digitalakademin

Digitalakademin är ett samarbete mellan Google och Almi Företags­partner där vi som utvald partner har utbildat och föreläst för omkring 400 småföretagare (cirka 100 st/tillfälle) i Falun, Borlänge, Hudiksvall och Gävle. Detta har även följts upp med digitala utbildningar där varje föreläsning har haft omkring 150 deltagare.

Panang gavs ett sammanlagt betyg på 4,9/5 av deltagarna. Några av föreläsningarna finns också på Youtube för referens.

Sandvikens kommun

Vi genomförde under 2020 en utbildning för kommunens alla kommunikatörer (cirka 15 st) i sociala medier. Utbildningen anpassades efter uppdrags­givarens önskemål och deltagarnas kunskapsnivå och behov. Den inne­fattade såväl strategi och taktik som praktiskt genom­förande och hantering av Metas annonserings­plattform.

Ejendals

Under 2023-2024 genomfördes ett antal workshops med Ejendals marknads­avdelning. Den syftade dels till att höja kunskaps­nivån om algoritmerna och användar­beteenden på sociala medier, dels till att ge gruppen inspiration och nya perspektiv på hur de kan förbättra sin närvaro och skapa mer engagemang i sociala medier. Vid utbildningstillfällena varvades föreläsnings­block med mindre gruppuppgifter.

Vill du fortbilda ditt team och höja kompetensen internt? Vi hjälper dig!

Låt oss ta ett möte och prata om vad ni behöver lära er mer om.