instagramsell_blogg

Instagram shoppable tags – en guldgruva

4 november, 2016 Av Michaela Wallin  (0 st kommentarer)

Instagram har hittills varit en värdefull plats för företag att interagera och skapa engagemang hos sina kunder på, eftersom Instagramanvändare har visat på ett högt engagemang gentemot de välkända varumärkena. När andra sociala medier, så som Twitter, nu tappar sina användare på löpande band så skjuter Instagram istället mot nya höjder genom att lansera shoppable tags. En funktion som tillåter företag att lägga till produktinformation, prislappar och köpalternativ direkt i den uppladdade posten. Idén sägs…

Arkiverad i: Trendspaning

vineisdead

Vila i frid Vine

28 oktober, 2016 Av Patrik Björn  (0 st kommentarer)

Twitter har det riktigt kämpigt just nu. Framtiden ser långt ifrån ljus ut då man misslyckats med att hitta investerare, med bland annat Google och Disney som tackat nej, till företaget – samtidigt som 9 % av företagets anställda har fått gå. Aktiekursen har dessutom rasat med 45 % under det senaste året. Nu kommer nästa steg i vad som ser ut att vara en ond spiral. Under torsdagen meddelande Twitter att de nu kommer…

Arkiverad i: Trendspaning

Google pingvinen 4.0

Google Pingvin 4.0 – detta har hänt!

30 september, 2016 Av Sandra Berglund Vega  (0 st kommentarer)

I fredags förra veckan den 23 september gick Google ut med att de släppt en ny version av deras filter, Pingvinen. Pingvinen 4.0 kommer nu att köras integrerat med algoritmen och inte längre som ett enskilt filter. Något som kan ha stor betydelse för dig som webbplatsägare men som definitivt har stor betydelse för oss som arbetar med Sökmotoroptimering (SEO). Vad är då Pingvinen undrar du. Jo, Pingvinen är ett filter som Google släppte i…

Arkiverad i: Trendspaning

panang be doin no pitchin

Därför pitchar vi inte

26 september, 2016 Av Jonas Grenfeldt  (0 st kommentarer)

I vår bransch är det inte ovanligt att man förväntas pitcha, åtminstone inte för större uppdrag. En pitch är helt enkelt en idé eller ett förslag på genomförande tänkt att lösa uppdraget som presenteras för kunden, och ofta är det två eller flera byråer som pitchar mot samma presumtiva kund. En riktigt bra pitch (och den måste ju vara riktigt bra för att förtjäna att vinna) brukar kräva att man sätter ihop en projektgrupp briefar…

Arkiverad i: Vi & våra kunder

Sandra på Google

Detta hände på GE Agency Days i Dublin

14 september, 2016 Av Sandra Berglund Vega  (0 st kommentarer)

Den 1-2 september befann jag mig på Googles högkvarter i Dublin för att delta i GE Agency Days. Två dagar för partnerbyråer som deltagit och hållit i Digitalakademin, som är ett utbildningskoncept i samarbete med Google och Almi för att digitalisera Sveriges företag. Hittills har Digitalakademin utbildat över 3000 företag i 17 städer. Vi på Panang har hållit i Digitalakademin i Dalarna och är även inplanerade för att köra i Gävle i höst. Idéer och…

Arkiverad i: Vi & våra kunder

Panangs Blogg

Undrar du, i likhet med tiotusentals (eller något sådant) andra, vad som händer här på vår kommunikationsbyrå i Falun? Fascineras du, liksom tusen och åter tusen (på ett ungefär) av vad vi gör, tycker och tänker om dagarna?


Då är Bloggen för dig. Här delar vi nämligen med oss av lite av det som händer på Panang, men vi stannar förstås inte där utan berättar också om hur det går för våra kunder, vad som sker i branschen och vart vi tror att den är på väg.


På det stora hela är det mest en plats för lite allt möjligt. Det gemensamma för varje text vi skriver är dock att vi älskar när ni läser, reagerar, kommenterar och diskuterar. Prata med oss. Vi lovar att svara.

  • Panang Kommunikation AB
  • /
  • Åsgatan 59,   791 70 Falun
  • /
  • info@panang.se
  • /
  • © 2016