multimediasignssuccessskypetwitterfacebookmail time-1smartphonecomputerlanguageinterfaceprofileprice-tagtimepenciltool-1learningtoolorder

Om oss

En byrå som bryr sig. Hur schysst är inte det?

På Panang är kundnyttan i fokus. Prestige, buzzwords och gyllene ägg kan andra få ägna sig åt – den enda måttstock vi har är våra kunders framgångar. Med lång erfarenhet av marknadsföring kan vi hjälpa våra kunder med allt från övergripande varumärkesarbete och strategier för kommunikation, till mer praktiska uppdrag gällande webbutveckling, formgivning och text. I kombination med modern marknadsföring som sökmotoroptimering och sociala medier vågar vi påstå att vi inte bara har en bredd, utan också ett djup i vårt erbjudande.

Vad är nyttan för er?

Att anlita ett batteri av frilansande specialister och konsulter i toppklass är ett vanligt sätt att tackla utmaningar inom kommunikation och marknadsföring, men inte alltid ett framgångsrecept. Chansen är att de var och en för sig mycket väl kan skapa magi, men att de har svårt att se helheten och får problem med lagarbetet. Vi kan kommunikation och marknadsföring, från strategi och hela vägen ner till genomförande. Från kanalval till webbdesign. Från varumärkesanalys till originalarbete. Bredd – och djup.

Varför ska ni välja Panang?

Vi bryr oss. Stora ord som är lätta att slänga ur sig, men vi menar dem. Vi vet att det bästa sättet för en byrå att behålla sina kunder är att bry sig riktigt, riktigt mycket. Det är sådana leverantörer vi själva vill ha, så vi är tämligen säkra på att det också är en sådan leverantör som ni vill att vi ska vara. När allt kommer omkring tror vi på att det går att vara snäll när man gör affärer. Att skapa situationer där alla kan vinna, att det är bättre med långsiktigt förtroende än snabba cash. Om du också tror det – hör av dig så ser vi om vi kan hitta på något tillsammans. Oavsett om du är kund, leverantör, en annan byrå eller helt enkelt bara nyfiken. Låter det bra? Slå oss en signal eller använd kontaktformuläret längst ned på sidan, så berättar vi gärna mer!

 

Miljöbild från Panangs kontor i Falun. En medarbetare sitter vid datorn.

 


 

Vår Historia

1998

Thomas Samuelsson grundar Univox som ett paraplyföretag för marknadsföringkonsulter under ett och samma tak. Univox sitter på ett företagshotell på Ingarvet och nuvarande delägaren Krister Persson kliver över tröskeln för första gången.

2002

Univox flyttar in i nya lokaler vid gruvrondellen i Falun.

2004

Univox ombildas till ett aktiebolag, Univox Marknadskommunikation AB, och drivs av Krister Persson och Ulf Erkers.

2010

Univox nyanställer, passerar fem miljoner kronor i omsättning och flyttar till nuvarande lokaler på Åsgatan. GFD grundas av Jonas Grenfeldt som precis läst klart utbildningar i entreprenöriellt företagande, e-handel och digital marknadsföring på högskolan. GFD drivs från början som enskild firma av Jonas, som mest arbetar med text och content providing. Efterfrågan ökar dock stadigt på andra relaterade tjänster, och under året bygger Jonas upp ett brett kontaktnät över hela Sverige, med kompetens inom det mesta som rör webb och digital marknadsföring.

2011

Efterfrågan på text från GFD fortsätter att öka, liksom behovet av att kunna paketera innehållet på olika sätt, framför allt i form av webbplatser. Jonas tar in GFD:s första säljare genom ett bemanningsföretag, och de nya affärerna (som främst levereras tack vare underleverantörer) motiverar en ombildning till aktiebolag. 15 november 2011 mottar GFD Webbyrå Aktiebolag sitt registreringsbevis från Bolagsverket.

2012

GFD fortsätter att växa och i februari anställs bolagets första utvecklare. Några månader senare ansluter den första skribenten, liksom den första content managern.

2013

GFD inleder starkt då företaget tar in ännu en content manager med inriktning på SEO. Vi vinner fortsatt förtroende hos sina kunder och tar hem flera stora kontrakt under början av året. Vi nyanställer även två skribenter och en utvecklare och flyttar in i nya lokaler på Åsgatan, vägg i vägg med Univox.

2014

Genom ett samgående mellan kontorsgrannarna Univox Marknadskommunikation AB och GFD Webbyrå AB skapas Panang Kommunikation AB. Med fokus på webb, content och SEO kompletterar GFD Univox, som är starka på varumärkesarbete, strategi och formgivning. Årets fokus läggs på friskvård och vårt kända system med pauspoäng införs.

2015

Nybildade Panang Kommunikation arbetar hårt under året för att formulera sitt erbjudande till marknaden: en digital helhetsbyrå som kan allt från strategi till genomförande. Vi vinner upphandlingen för Kopparstaden AB, Faluns allmännyttiga bostadsbolag, och fokuserar på kompetensutveckling.

2016

Renodlingen fortsätter och många stora uppdrag och förtroenden vinns. Flera nya medarbetare anställs och under året har vi speciellt fokus på volontärarbete på arbetstid.

2017

Vi fokuserar på att mogna företaget: en byråchef och extern styrelse tillsätts och Krister Persson tar över som VD från Jonas Grenfeldt för att få på plats det strukturkapital som bolaget behöver för att kunna växa vidare. Fokus ligger på friskvård, och närmare bestämt konceptet livsvård.