
Varumärkesplattform
Din verksamhets varumärke, eller brand på engelska, är summan av alla upplevelser och associationer som dina intressenter förknippar din verksamhet med. Alla kontaktytor påverkar: hur du svarar i telefon, hur din webbplats ser ut och fungerar, om du underhåller din Facebooksida, hur din strajpade företagsbil ser ut och så vidare.
Det betyder att oavsett om du har en plan för ditt varumärke eller ej, så byggs det hela tiden med lager-på-lager-effekter av olika intryck. Och det är dina kunder och övriga intressenters tolkning som bestämmer ditt varumärkes styrka – inte du!

Vi hjälper dig att bygga en stabil varumärkesplattform
Ett planerat och välbyggt varumärke som håller sina löften blir svårare att kopiera och slipper konkurrera med priset.
Därför är det en god idé att sätta upp en plattform där varumärket definieras utifrån de långsiktiga mål som du har, så att det kan byggas konsekvent och medvetet över tid. Med varumärkesplattformen sätts ett ramverk av riktlinjer baserade på din verksamhets vision, affärsidé, varumärkeslöfte, varumärkesidentitet och positionering.