Fortsätt till huvudinnehållet

Försäljningschefen

Försäljningschefen har funnits sedan 2010 och hjälper cirka 250 företag varje år att öka sin försäljning och tillväxt. Företaget erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar inom både personligt och digitalt sälj. Vi på Panang hjälper Försäljningschefen med digital annonsering, paid social och kommunikationsstrategi. Vi har även stöttat i uppdateringar av varumärkesplattformen och skapat företagets budskapsplattform. 

Mötesdeltagare i konferensrummet

Tydligare röd tråd och effektivare budskap

Försäljningschefen ville ta nästa steg och hitta rätt i hur de positionerar och uttrycker sig. Det fanns sedan tidigare en varumärkesplattform som vi tillsammans gick igenom. Panangs varumärkesmodell har en hierarkis ordning som beskriver hur de olika delarna förhåller sig till varandra. I ljuset av det kunde vi se var det fanns luckor som behövde fyllas och var den röda tråden saknades. I en workshop kunde vi djupdyka i de delar som behövde fördjupas och tas fram.

Bland annat tog vi fram en budskapsplattform. Den innehåller sådant som tonalitet, hisspitch, boilerplate, budskapsgrund samt konkreta exempel på copy. Utifrån den kan både Försäljningschefen själva och vi som kommunikationspartner ta ut budskap för olika sammanhang och säkerställa att den röda tråden hålls. Att kunna luta sig på budskapsplattformen ger en effektivare kommunikationsprocess, men skapar framför allt en enhetlig och tydlig bild av varumärket.

 

Digital marknadsföring

Panang jobbar med Google Ads och Meta Ads för Försäljningschefen, vi stöttar både strategiskt, taktiskt och operativt med månatliga avstämningar. Grunduppdraget har varit att generera bokningar av utbildningar, men efterhand har vi tillsammans lärt oss att vi behöver jobba mer i de tidiga stadierna av kundresan, med att skapa kännedom och intresse. Därmed har uppdraget utvecklats till att också handla om att marknadsföra videos som beskriver vad en kund får ut av att gå en utbildning, driva trafik till artiklar som är relevanta specifikt för målgruppen samt att arbeta med återannonsering, sk. retargeting, mot webbplatsbesökare.

Vi arbetar kontinuerligt med att optimera effekten av kampanjerna, testa nya annonsformat och vi har månatliga avstämningar för att noga följa upp resultatet.

Löpande UX-arbete

För Försäljningschefen har vi löpande jobbat med att optimera landningssidor och andra viktiga sidor på webbplatsen. Det jobbat syftar till att öka konverteringsgraden men också ge webbplatsen ett mer proffsigt intryck.