Det är skillnad på information och copy. Copy har alltid målet att mottagaren ska agera på något sätt. En duktig copywriter vet dessutom hur texten ska anpassas för olika kanaler, för olika målgrupper och för olika varumärken. Ditt varumärke förtjänar en unik röst, som är lätt för din målgrupp att känna igen och ta till sig.
Content writing och redaktionell copy
Det har aldrig producerats så mycket text i världen som det gör idag och det krävs lite påhittighet för att nå ut i bruset. Vi hjälper dig med dina webbtexter, nyhetsbrev och annonscopy. Självklart också med trycksaker eller manus för filmer och radio. Vi ser till att du har ett läsvärt innehåll som får din målgrupp att vilja stanna kvar. Våra copywriters är specialister på att snabbt hitta rätt tonalitet och det tilltal som passar ditt varumärke och din målgrupp.
Hos Panang finns lång erfarenhet av redaktionella texter, till exempel för kundtidningar, kataloger och magasin. Eller sliter du med att skapa pressmeddelanden? Vi hjälper dig!
När du vill att alla ska förstå
Copywritern är expert på att formulera kärnfulla budskap, ofta med mycket få ord. Men det rör sig inte alltid om klatschiga rubriker, många gånger handlar copywriting om att göra något komplext lätt för alla att förstå. Vi ser till att fler än gänget på ekonomiavdelningen vill läsa din årsredovisning eller att vem som helst kan använda informationen från er forskningsrapport, eller förstå hur det nya systemet fungerar. Vi skriver tillgängligt innehåll för din webbplats, vi fixar engagerande intervjuer och artiklar till er kundtidning. Vi väljer orden noga, för att ditt varumärke ska uppfattas på det sätt du vill.
Vi hjälper dig skriva bättre texter
Bra copywriting är ett hantverk. Det blir bättre och bättre med övning. Ännu bättre blir det med lite guidning. Vi kan ge din personal handfasta råd på hur ni ska skriva för att er målgrupp ska både läsa, ta till sig och agera. Ett par timmars workshop kan göra stor skillnad.
Hur många skapar innehåll för ditt företags kanaler? Ibland kan det vara svårt att hålla en röd tråd och en sammanhållen tonalitet när ni är många som skriver. Vad ska ni skriva och på vilket sätt? Vi hjälper er att hitta företagets röst och unika sätt att uttrycka sig. Därtill kan vi skapa både budskapsplattform och tonalitetsmanual som hjälper er hålla linjen även framåt.
Att målgruppen alltid möts av samma uttryckssätt och personlighet skapar förtroende för varumärket.