Swedala Tak är ett företag som jobbar med starka värderingar och prioriterar kundrelationer. Detta ville vi återspegla på deras webbplats, som var i behov av både en teknisk och designmässig uppdatering. Vi förbättrade webbens design och funktioner samt genomförde en omfattande SEO-insats. En viktig del av arbetet var att öka antalet leads och attrahera fler franchisetagare. Resultatet blev en webbplats som bättre representerar företaget, presterar bra samt stärker kund- och rekryteringsarbetet.

Swedala Tak
Swedala Tak är en franchiseorganisation där många takläggnings- och solcellsföretag verkar under det gemensamma varumärket. De är ett av Sveriges största takläggningsföretag och driver utvecklingen inom byggbranschen mot att vara trygg, seriös och säker. Panang är Swedala Taks närmaste partner i kommunikationsfrågor.
Digital marknadsföring som ger resultat
Tillsammans med Swedala Tak arbetar vi löpande med den digitala marknadsföringen för att öka deras tillväxt. Arbetet innefattar kampanjtaktik, annonsuppsättning, Google Ads, Meta Ads, uppföljning och rapportering. Vi stöttar dem både strategiskt och taktiskt där vi kontinuerligt optimerar effekten av kampanjerna, gör nulägesanalyser och testar nya annonsformat med avstämningar varannan vecka för att noga följa upp resultatet. Vi optimerar även webbplatsen där både SEO och UX spelar en central roll. I nära dialog med Swedala Tak anpassar vi strategier med fokus på att driva leads.

En webb som levererar

Ett kampanjkoncept som håller
Swedala Tak vill vara en långsiktig aktör i branschen och göra takbyten enklare och säkrare för kunderna därför erbjuder de Trygg Total som idag är marknadens längsta totalgaranti på 20 år. Vi byggde kampanjen på kärleken till hemmet och vikten av ett pålitligt tak som håller över tid. Kampanjen lyfte säkerhet och trygghet, med rubriker som signalerade kvalitet och hållbarhet, i kombination med bilder som målgruppen kunde relatera till.
Märkt med lång garanti
I och med lanseringen av Trygg Total skapade vi ett garantimärke. Ett märke som står för säkerhet, trygghet och kvalitet. Garantimärket designades i form av ett bokmärke, inspirerad av en stiliserad takpanna medan den inre formen för tankarna till ett hustak. Märket finns i olika varianter och tack vare dess form kan det användas i olika riktningar. Sigill som används i kampanjerbjudanden designades med en mjukare form för att komplettera garantimärket.


Lanseringsfilm som lever länge
Tillsammans med Stratos Cinema gjorde vi flera filmer som lyfter svenskarnas hemkära kultur och behovet av ett pålitligt tak som håller över tid. För att lansera konceptet gjordes en längre varumärkesbyggande film som kunde leva länge. Där låg fokus på att framhäva Swedala Taks roll som det trygga valet för långsiktig kvalitet och hållbarhet. Panang skrev manus och Stratos Cinema stod för filmning, klippning och bearbetning.

Annonser för igenkänning
I annonseringen användes bilder på hus och svensk natur för att målgruppen skulle kunna relatera. Till exempel valdes bilder med hus i en ålder där ett takbyte kan vara aktuellt och trygghetskänslan förmedlades genom text, rubriker och garantimärket.


Smidighet i radio
Tillsammans med Streamline studio tog vi fram en radioreklam för Swedala Tak där vi skrev manuset och Streamline studio stod för inspelning och bearbetning. I reklamen ville vi få fram Swedala Taks pålitlighet och vilja att underlätta för kunden, med budskap om Swedala Taks okomplicerade och smidiga process för takbyte.
