Panang har lång erfarenhet av att projektleda, formge och skapa kundtidningar. Vi kan leverera allt från projektledning till helhetsleverans, och med goda referenser från tidigare projekt vågar vi påstå att vi vet vad som gör en riktigt bra kundtidning.
Kundtidningar
Kundtidningar har alltjämt en stark ställning i mediebruset. Att som företag ha en kundtidning är content marketing i sitt rätta element, där det är ni som äger informationskanalen och har full kontroll över innehållet.
Kundtidningen sticker ut från övrig reklam och många andra trycksaker eftersom ni redan känner målgruppen och kan ge läsaren en lärorik och underhållande information. En bra kundtidning upplevs som ärlig och saklig och stärker företagets varumärke. Den skapar samtidigt en direkt och nära relation med en väl definierad målgrupp. Många företag väljer idag att växa med hjälp av kundmagasin och nyhetsbrev.
Men fungerar kundtidningar?
I en värld där de digitala kanalerna tar allt mer plats och budget är det lätt att tvivla på trycksakernas effekt. Men just kundtidningen behåller faktiskt sin starka ställning just för att den fortfarande är effektiv.
Den regelbundna kontakten med dina befintliga kunder påverkar deras bild av ditt företag på ett positivt sätt. Det stärker Top of mind-måttet (vilket varumärke som först dyker upp i minnet vid en spontan fråga) hos dina mottagare och gör du ett innehåll som dina kunder har nytta av stärks bilden av ditt varumärke som pålitligt och hjälpsamt.
Kundtidningen ger dig också chansen att snabbt nå ut till din trognaste målgrupp med nyheter och erbjudanden.