Fortsätt till huvudinnehållet

Framtiden för SEO

25 november 2014
panang

Google är ett av världens största företag och vare sig man vill eller inte så måste man som företag, oavsett om man är en kommunikationsbyrå eller bilverkstad, förhålla sig till att en stor del av ens digitala närvaro utgörs av Googles ekosystem. Google är för de allra flesta företag en viktig trafikkälla, inte minst för att kunderna ofta befinner sig långt ner i köpprocessen när de sökt sig fram till er webbplats (försäljningsdrivande, snarare än varumärkesbyggande).

Christian Rudolf är en av Sveriges vassaste konsulter när det kommer till SEO (vi vet, för vi har arbetat med och för honom). Han arbetar uteslutande med stora företag, men kunskapen han delar med sig av är viktig att känna till för alla som på något sätt har sökmotoroptimering som en del av sin marknadsmix. Christians företag heter Topdog, vi delar gärna med oss av bra kunskap även när den inte kommer från oss, och nedan ser du en föreläsning som han höll på Webbdagarna i Göteborg. Väl investerade 30 minuter.

Senaste blogginläggen

02 okt

Pulsfrukost hos Panang – Döden för datadrivet?

De senaste femton åren har dominerats av digital, datadriven marknadsföring. För många yngre marknadsförare så är det den enda vä...

Läs mer
29 sep

Svenskarna och internet 2025

Svenskarna och internet 2025 är äntligen här! Vi som jobbar med kommunikation ser det som en av årets riktiga höjdpunkter. Med si...

Läs mer
19 aug

SEO för sociala medier – en komplett guide

Grunden i all sökmotoroptimering är att förstå vilka ord och fraser din målgrupp faktiskt använder när de letar efter det du erbj...

Läs mer
Se fler blogginlägg

Vad vill du lära dig mer om?

Den digitala verkligheten bjuder ständigt på nytt som utmanar och utvecklar både oss och ditt företag. Låt oss ta en fika och prata kommunikation!