Sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring

När använde du senast en telefonkatalog? När tror du att någon av dina kunder gjorde det? SEO står för Search Engine Optimisation, eller kort och gott sökmotoroptimering. SEM står istället för Search Engine Marketing – sökmotormarknadsföring.

Enkelt uttryckt skiljer vi på dem genom att sätta arbete med sid- och sitestrukturer, deras kod, innehåll och digitala sammanhang, liksom arbete med externa länkar, under rubriken sökmotoroptimering. Sökmotormarknadsföring är vår benämning på arbetet med PPC (Pay Per Clic), AdWords och annan form av digital annonsering i sökmotorer.

Svårt att veta vad ni behöver och ska välja? Inga problem, de båda kan med fördel kombineras för att skapa effektiva och framför allt mätbara resultat. Båda går också att använda var för sig, eller i olika skeden av en kampanj. SEO, sökmotoroptimering, är kort och gott ett samlingsnamn för de tekniker och metoder som används för att driva en webbplats så högt som möjligt i sökmotorerna vid sökningar på relevanta nyckelord. Det handlar med andra ord om synlighet för er webbplats. SEM, sökmotormarknadsföring, handlar för oss om arbetet med bland annat Google AdWords, tekniken som genom riktad annonsering ökar trafiken till er webbplats.

Hör av er till oss så hjälper vi er mer än gärna till bättre och mer effektiv synlighet i sökmotorerna.

Kontakta oss

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er? Fyll i kontaktformuläret så tar vi det därifrån!

Tidigare projekt inom sökmotoroptimering

Ta en titt på vilka projekt vi tidigare arbetat med inom SEO & SEM

  • Panang Kommunikation AB
  • /
  • Åsgatan 59,   791 70 Falun
  • /
  • info@panang.se
  • /
  • © 2017