
Framtiden för SEO
Google är ett av världens största företag och vare sig man vill eller inte så måste man som företag, oavsett om man är en kommunikationsbyrå eller bilverkstad, förhålla sig till att en stor del av ens digitala närvaro utgörs av Googles ekosystem. Google är för de allra flesta företag en viktig trafikkälla, inte minst för att kunderna ofta befinner sig långt ner i köpprocessen när de sökt sig fram till er webbplats (försäljningsdrivande, snarare än varumärkesbyggande).
Christian Rudolf är en av Sveriges vassaste konsulter när det kommer till SEO (vi vet, för vi har arbetat med och för honom). Han arbetar uteslutande med stora företag, men kunskapen han delar med sig av är viktig att känna till för alla som på något sätt har sökmotoroptimering som en del av sin marknadsmix. Christians företag heter Topdog, vi delar gärna med oss av bra kunskap även när den inte kommer från oss, och nedan ser du en föreläsning som han höll på Webbdagarna i Göteborg. Väl investerade 30 minuter.