Fortsätt till huvudinnehållet

Panang välkom­­nar Ejendals som ny kund

27 juni 2023
panang

Känner du till Ejendals? Det borde du. Företaget grundades 1949 av Valfrid Ejendal i Leksand, där huvudkontoret och en del av tillverkningen fortfarande ligger kvar. Med sina varumärken JALAS och TEGERA har de tagit positionen som ett av världens ledande företag inom utveckling och tillverkning av skyddsskor och skyddshandskar.

Varje dag bidrar det här dalaföretaget till att skapa en tryggare vardag på tiotusentals arbetsplatser i hela världen! Vi är oerhört stolta över att få ansvara för strategi och innehåll på deras sociala medier.

Samarbetet ligger under något vi kallar för för vårt hybridbyrå-koncept. Det innebär att vi avtalat ett fast antal timmar varje månad som företaget kan nyttja (med lite gummiband utifrån behov och säsong ska sägas). Utifrån målsättningarna och tillgänglig tid handplockar vi sedan från vårt team av specialister för att lösa allt från långsiktiga strategiska frågor till mer snabba behov och kampanjer.

Skillnaden mot en klassisk retainer är hur nära vi ligger kunden. Hos Ejendals tar vi rollen som Social Media Manager och ingår som en del av marknadsavdelningen inhouse, där vi delvis också arbetar operativt på plats på huvudkontoret i Leksand. Det ger en större närhet i samarbetet och ger stora fördelar kopplat till kundförståelse och initiativkraft.

Många av de kunder som använder sig av hybridbyrå-konceptet gör det för att tillfälligt stärka upp en befintlig marknadsavdelning, men lika många gör det också för att få tillgång till byråns samlade kompetens till (ungefär) samma kostnad som en kommunikatörslön. Ett svårslaget upplägg som fallit mycket väl ut!

Genom att kombinera vår expertis inom kommuni­kation och marknads­föring med Ejendals djupa kunskap om säkerhets­produkter, kommer vi till­sammans att fortsätta stärka deras varu­märken och bidra till att skapa en säkrare arbets­miljö på arbets­platser världen över, och dessutom fortsätta att stärka Dalarnas konkurrens­kraft.

Är du nyfiken på att höra mer om hybridbyrå-konceptet? Hör av dig så tar vi en kaffe!

Senaste blogginläggen

17 apr

Därför tjänar ditt företag på en tydlig tonalitet

Ert varumärkes unika röst är nyckeln till en bra dialog med er målgrupp. Det handlar inte bara om vad ni säger, utan om hur ni sä...

Läs mer
07 apr

Ska ni göra en omprofilering? Tre frågor ni måste ställa innan ni genomför en rebrandning

Att uppdatera sitt varumärke – att göra en rebranding eller omprofilering – kan vara en viktig och nödvändig investering. Men det...

Läs mer
03 apr

Pulsfrukost hos Panang – Tillgänglighet och GDPR

Vi vet, att prata om tillgänglighetslagstiftning och GDPR låter inte så upphetsande. Men förutom att det är en juridisk och ekono...

Läs mer
Se fler blogginlägg

Vad vill du lära dig mer om?

Den digitala verkligheten bjuder ständigt på nytt som utmanar och utvecklar både oss och ditt företag. Låt oss ta en fika och prata kommunikation!