Fortsätt till huvudinnehållet

Ett halvår med att panta burkar

02 oktober 2015
panang

I våras så blev vi på Panang kontaktade av en reklambyrå från Bollnäs. Framför sig hade de en kund som bland annat vill ha en ny webbplats utvecklad och Panang var byrån som de hade i åtanke när det gällde utvecklingen. Reklambyrån heter Paper Jam och kunden var Returpack med sin mångåriga kampanj Pantamera.

Pantamera behövde ha ett omtag på sin kampanj och förutom det strategiska arbetet så behövdes det också produceras ny webbplats. Resultatet av det som startade för ett halvår sedan kan ni idag se på pantamera.se, där det är vi som har stått för webbutvecklingen.

Ett annorlunda samarbete

Pantamera-uppdraget innebar ett något annorlunda sätt att arbeta för oss här på Panang. Normalt sett så är de flesta av våra uppdrag direkt mot kunder där vi står som ensam byrå, men i det här fallet skulle det till ett samarbete med en annan reklambyrå. Efter det inledande mötet i april i våras så stod det ganska klart att det här skulle bli ett bra sätt att arbeta på.

Den på förhand största utmaningen handlade om att kunna arbeta med ett och samma projekt tillsammans med en byrå som inte har samma rutiner för webbuppdrag som vi idag har. Det gjorde att uppdraget till en början kändes något osäkert, men det skulle visa sig gå alldeles utmärkt att arbeta tillsammans, trots att vi befann oss på olika orter.

Sammanfattningsvis gick det över förväntan. Vi arbetade fram en responsiv och smart webb som inte enbart ser bra ut, den har också sina speciella funktioner. Bland annat uppdaterades koden för en applikation som gör att du kan skriva in en pantburks EAN-kod och ta reda på om burken går att panta eller inte. Det helt nya på sidan är en sökfunktion som presenterar hur bra just din kommun är på att panta burkar och allt gott det gör för miljön.

Äntligen i mål

Nu ligger då Pantameras nya webbplats live efter ett halvårs gott arbete av Panang och Paper Jam. Vi är stolta över vår egen och Paper Jams insats i projektet och samtidigt tacksamma för det förtroende som de har visat oss. Att Paper Jam uppskattade det vi gjorde fick vi ett tydligt bevis på när ett bud en morgon levererade en tårta. Tack för den Paper Jam och tack för ett gott samarbete!

Senaste blogginläggen

20 mar

Checklista: så väljer du rätt kommunika­tions­­byrå

Att upphandla en ny kommunikationsbyrå är en viktig process. Det finns många perspektiv att ta in, men förenklat kan man säga att...

Läs mer
11 mar

Så använder du storytelling i din marknadsföring

Hur fångar man uppmärksamheten hos en blivande kund eller intressent? Om något fängslar oss människor så är det en riktigt bra hi...

Läs mer
03 mar

Kommunikations­­byrå, reklam­byrå, PR-byrå, webbyrå... Vad är skillnaden?

I dagens snabbt föränderliga kommunikations­landskap finns det en stor mängd olika byråer att välja mellan. Kommunikations­byrå,...

Läs mer
Se fler blogginlägg

Vad vill du lära dig mer om?

Den digitala verkligheten bjuder ständigt på nytt som utmanar och utvecklar både oss och ditt företag. Låt oss ta en fika och prata kommunikation!