Fortsätt till huvudinnehållet

GFD sprang blodomloppet

22 maj 2013
panang

Som så många andra, totalt 8808 personer, så deltog GFD Webbyrå i Blodomloppet i Borlänge. Blodomloppet är ett motionslopp som arrangeras i 14 olika städer för att uppmärksamma den så viktiga blodgivningen i Sverige. Förutom själva löpningen kan man som deltagare anmäla sig som ny blodgivare på plats. Visste du förresten att vår webbyrå är ett certifierat blodgivarföretag?

Vi var anmälda som ett lag på 5 personer, alltså hela kontoret, likaså var hela kontoret anmälda till ett och samma lopp – 5 kilometer löpning. Veckorna inför loppet hade ”nedvärdera sig själv”-kommentarerna duggat tätt under arbetstid, men det var inget mot de bortförklaringar som började hagla in på måndagseftermiddagen. Någon hade precis gjort illa tån, en annan led av en stukad fot som inte riktigt var bra ännu och en tredje hade skavsår, det gäller att gardera sig!

Efter ombyte och förberedelser lastade vi in oss själva i en bil och rullade mot Borlänge. Väl på plats rådde festivalstämning, långa rader av bajamajor, hög musik, mycket folk och tät grillrök låg i luften – inga konstigheter eftersom att loppet hölls på klassisk festivalmark, och då talar jag såklart om Peace & Love.

I startfållorna var det trångt, deltagarrekordet på 8808 personer medförde även rekord i vår klass där hela 3100 personer skulle samsas på 5 kilometers-banan. Loppet blev helt klart en utmaning då det inte handlade om att springa rakt fram som på den vanliga löpturen, utan snarare att kryssa sig fram mellan alla deltagare. Men det var en rolig utmaning samtidigt som man känner sig rätt så hurtig efter ett par ”omkörningar”.

Blodomloppet Borlänge 2013

Väl i mål konstaterades det att alla var riktigt nöjda med sitt lopp, med all rätt. Med en kvalificerad gissning så tror jag att ”datornördarna” på webbyrån presterade bättre än många andra företag. Chefen visade vem som är chef och tog sig in först, såklart, men nog om resultaten. Som belöning fick vi dela på en picknick-kasse från ICA och det var verkligen en belöning. Mackor, potatissallad, kalkon, dryck och bullar med mera var ett perfekt avslut på den fina kvällen.

Detta var det första loppet som GFD genomförde tillsammans, men troligtvis inte det sista!

GFD Webbyrå Crew på Blodomloppet-picknick

Senaste blogginläggen

12 feb

Trender inom marknadsföring 2024

2024 kommer med största sannolikhet bli ett spännande år. Nya teknologier, förändrade konsumentbeteenden och en ökad medvetenhet...

Läs mer
02 feb

GDPR, GA4, GTM och Consent Mode V2

Visst är det en härlig rubrik för ett blogginlägg? Den liksom lockar till läsning och drar en in i regelefterlevnadens värld. Man...

Läs mer
13 dec

Pulsfrukost hos Panang – Sökrevolutionen SGE

2024 lanserar Google det som kallas SGE, Search Generativ Experience. Med SGE ritas kartan om för både sökmotoroptimering och dig...

Läs mer
Se fler blogginlägg

Vad vill du lära dig mer om?

Den digitala verkligheten bjuder ständigt på nytt som utmanar och utvecklar både oss och ditt företag. Låt oss ta en fika och prata kommunikation!