Fortsätt till huvudinnehållet

Välkommen Alexander!

10 april 2015
panang

April, april!

Förra veckan kunde ni läsa att vi anställt Alexander som PT här på Panang. Även om det är en lockande tanke så var det Panangs aprilskämt för i år. Alexander är istället vår nya digitala designer och vi hälsar honom varmt välkommen! Alexander blir också först ut i Panangs personporträtt, där vi kommer presentera oss som arbetar här lite närmare. 

Alexander Backlund – digital designer

Vad gör en digital designer på Panang?

Designar digitala saker med digitala medel. Den genomsnittlige internetanvändaren kanske inte tänker så mycket på att allt de stöter på online ser ut på ett visst vis; oavsett om det rör sig om en hel hemsida eller en liten reklambanner så lär informationen presenteras på ett begripligt sätt. Gärna snyggt också. Det är mitt jobb.

Vilken del av ditt arbete är roligast?

Jag gillar att lära mig nya saker, inte bara inom design för digitala medier utan allt runt omkring mig. När man får arbeta med kunder inom alla möjliga branscher snappar man upp en hel del om hur världen fungerar. Det är allmänbildande. Sen har det har ju alltid varit lite av en pojkdröm att få sitta vid datorn hela dagarna.

Hur hamnade du här, vad har du för bakgrund?

Ja, hur hamnade en musiker med teknikutbildning här egentligen? Det måste varit någon gång på högstadiet som designintresset föddes. Jag och några vänner startade vårt första riktiga band och insåg ganska snabbt behovet av saker som logotyp, skivomslag, hemsida etc. När barnbidraget inte räckte till att anlita någon fick jag lära mig själv, och idag är jag en sån där kille man anlitar.

Beskriv Panang som arbetsplats

Det finns otroligt mycket kompetens här. Kontoret är ljust och luftigt, stämningen är väldigt laid back, och friskvårdssatsningen är antagligen det bästa som har hänt min skröpliga datornördskropp. Jag tycker Jonas är en skarp VD som inser att man måste må bra för att göra bra grejer. Att han anställde mig tyder så klart också på en högre intelligens. Det känns som ett steg i rätt riktning att börja jobba här.

Om du var en maträtt, vilken skulle det vara – och varför?

Wok. Inte bara för att spinna vidare på det asiatiska temat, men för att det speglar mig och min kompetens ganska bra. Man tar lite av allt möjligt och kastar runt det i en stekpanna. Lättlagat, passar de flesta, och blir det för tråkigt kan man alltid dränka det i bisarra mängder Sweet Chili-sås.

 

Senaste blogginläggen

13 jun

Ad spend kontra byråarvode – hur ska man tänka?

När du anlitar en reklambyrå eller kommunikationsbyrå för att ta hand om din digitala annonsering stöter du snabbt på två begrepp...

Läs mer
19 maj

Employer branding – så kan marknadsföring stärka arbetsgivarvarumärket

Att rekrytera rätt personer har blivit en av de största utmaningarna för företag idag. En under­sökning från Svenskt Näringsliv v...

Läs mer
13 maj

Vibe marketing – sammanfattat

Det är kanske tio år sedan gjorde jag en spaning: att i en värld där Google vet det mesta om våra surfvanor – vad vi söker...

Läs mer
Se fler blogginlägg

Vad vill du lära dig mer om?

Den digitala verkligheten bjuder ständigt på nytt som utmanar och utvecklar både oss och ditt företag. Låt oss ta en fika och prata kommunikation!