Fortsätt till huvudinnehållet

Frukostföreläsning om framtidens marknadsföring

24 oktober 2018
panang

24/10 bjöd Panang in till föreläsning och frukost på temat Marknadsföring 2019 – vad kommer att gälla och hur ska man positionera sig?

Av 18 anmälda deltagare dök 29 upp, så det var fullt hus när vår digitala strateg Jonas Grenfeldt berättade om hur han ser på 2019 och vad som är värt att satsa på. Några medtag vi kunde göra var att röst blir en alltmer intressant kanal, att mycket kommer ske inom sökmotoroptimering, att micro influencers fortsätter vara ett effektivt verktyg, samt att vi är mitt uppe i en humanisering av varumärken där förtroende och tillit snart är lika basalt att jobba med som en webbplats och datadriven marknadsföring.

Ett stort tack till alla som kom! Ni efterlyste direkt en repris och det ska vi såklart kunna leverera, så håll utkik i inkorgen, här på bloggen och på Facebook för mer information inom kort!


Anders Åkerberg från Kulinariet i Stora Skedvi bjöd på vansinnigt god frukost och berättade om deras senaste bröd som når hyllorna om ett par veckor.


Jonas började med kontexten och hur svenskarnas beteende online har utvecklats under året.


Besökarna kom från Falun, Borlänge, Hedemora och Leksand mm och bildade en riktigt blandad skara.


Hur kommer SEO att utvecklas under 2019 och framåt? Omöjligt att veta förstås, men gissningsvis blir det ett intressant år med positionssökande och olika sätt att se på disciplinen.


Husregel nr 1: ”mobiler ska vara på”



Både före och efter föreläsningen minglades det för fullt, och den feedback som var mest återkommande var ”det här vill vi göra om!”. Ett gott betyg!

Senaste blogginläggen

12 feb

Trender inom marknadsföring 2024

2024 kommer med största sannolikhet bli ett spännande år. Nya teknologier, förändrade konsumentbeteenden och en ökad medvetenhet...

Läs mer
02 feb

GDPR, GA4, GTM och Consent Mode V2

Visst är det en härlig rubrik för ett blogginlägg? Den liksom lockar till läsning och drar en in i regelefterlevnadens värld. Man...

Läs mer
13 dec

Pulsfrukost hos Panang – Sökrevolutionen SGE

2024 lanserar Google det som kallas SGE, Search Generativ Experience. Med SGE ritas kartan om för både sökmotoroptimering och dig...

Läs mer
Se fler blogginlägg

Vad vill du lära dig mer om?

Den digitala verkligheten bjuder ständigt på nytt som utmanar och utvecklar både oss och ditt företag. Låt oss ta en fika och prata kommunikation!