24/10 bjöd Panang in till föreläsning och frukost på temat Marknadsföring 2019 – vad kommer att gälla och hur ska man positionera sig?

Av 18 anmälda deltagare dök 29 upp, så det var fullt hus när vår digitala strateg Jonas Grenfeldt berättade om hur han ser på 2019 och vad som är värt att satsa på. Några medtag vi kunde göra var att röst blir en alltmer intressant kanal, att mycket kommer ske inom sökmotoroptimering, att micro influencers fortsätter vara ett effektivt verktyg, samt att vi är mitt uppe i en humanisering av varumärken där förtroende och tillit snart är lika basalt att jobba med som en webbplats och datadriven marknadsföring.

Ett stort tack till alla som kom! Ni efterlyste direkt en repris och det ska vi såklart kunna leverera, så håll utkik i inkorgen, här på bloggen och på Facebook för mer information inom kort!


Anders Åkerberg från Kulinariet i Stora Skedvi bjöd på vansinnigt god frukost och berättade om deras senaste bröd som når hyllorna om ett par veckor.


Jonas började med kontexten och hur svenskarnas beteende online har utvecklats under året.


Besökarna kom från Falun, Borlänge, Hedemora och Leksand mm och bildade en riktigt blandad skara.


Hur kommer SEO att utvecklas under 2019 och framåt? Omöjligt att veta förstås, men gissningsvis blir det ett intressant år med positionssökande och olika sätt att se på disciplinen.


Husregel nr 1: ”mobiler ska vara på”



Både före och efter föreläsningen minglades det för fullt, och den feedback som var mest återkommande var ”det här vill vi göra om!”. Ett gott betyg!